onsdag 9 mars 2011

Utekväll & en tidig morgon

Vilken kväll vi hade igår! Jag och Emelie gick ut med Philipp (volontären från barnhemmet) och hans kompis, på krogen mötte vi upp 16 andra personer som var från olika ställen i världen. Vi satt och pratade, drack några drinkar, dansade och hade allmänt trevligt. Vi låg i våran osköna säng halv tre på morgonen. Klockan 07.30 ringde klockan, ojoj var den första tanken som väckte mig sedan hör jag Emelie "shit vad jag är trött", du är inte ensam tänkte ju jag haha. Men vi tog oss upp och vi tog oss till barnhemmet, men hmm ingen Philipp på bussen, de där tyskarna tål ju ingenting. Vi kom till barnhemmet och blev instängda i ett rum med två barn. Vi lekte med lego och myste runt. Vid halv tio tiden dök våran kära tysk upp, han tyckte att han behövde en liten sovmorgon, förstårligt! Klockan tio skulle vi tre, 1 personal och en annan svensk åka till frisören med tre av barnen. När vi satte oss i bilen klämde ena barnet Emelies hand jätte hårt, tanken slog oss att de kanske var rädda för att bli bort lämnade?? Stackare. Något som var helt galet var att barnen satt inte i några barnstolar utan de fick sitta i våra knän och vi fick hålla i barnen. Livfarligt!! Men väl framme hos frisören började barnen att gräva i alla leksaker som fanns. Första barnet som skulle klippas tog det cool lungt, men de andra tyckte alls att det var kul. De grät hur mycket som helst, en liten kille var jätte rädd för klippmaskinen. Nu sitter vi i våran lägenhet och har precis ätit och pluggat:)
/ Sara & Emelie
Nån random, Emelie,Jag, Phlipp
Våra små killar
Spännande
Inte alls lika spännande tyckte Litaruas

Lite läskigt var det allt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar