torsdag 10 mars 2011

Snö,Lera och ett jäklas liv

Idag när vi vaknade och kollade ut genom fönstret vet ni vad vi möttes av då? Ett rackarns snö oväder.... Dock har solen börjat komma fram nu igen, hoppas på att få komma fram till ett vår fint Sverige. Idag var det nog den jobbigaste dagen på barnhemmet. Jag och Emelie blev instängde i varsitt rum idag med två barn var. Det var inte vilka barn som helst, Emelie fick den älsta pojken med Downsyndrome som var hel vild där inne. Jag själv fick en tjej som har en cp-skada och en kille som bara älskar att testa ens tålamod. Jag trodde för en stund att han nästan skulle riva hela stället, och tjejen tyckte det var jätte kul att följa med på hans busigheter. Fick helt enkelt en kort stunds inre panik. Sa "no no" men vad hjälpte det? Så svårt när man inte kan språket. Sedan var det kex och godis time, de får tydligen godis varje dag. Hej tandtroll. Sedan skulle jag och Emelie sitta i ett rum och leka med lera som var stenhård och luktade äckligt. Vi fick ca tre barn i taget men ingen av barnen fattade vad de skulle göra med leran, vi försökte att visa, peka och göra.... Men nej det slutade med att leran blev kastad över halva rummet, barnskrik och nu satte dom allt vårat tålamod på prov. Men vi klarade det också! Riktiga survivors må jag säga. Nu sitter vi och kollar på varsin film och efter det ska vi hänga tvätt och handla. Vuxen poäng till oss!
/ Sara & Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar