söndag 20 mars 2011

Toppen kväll, längtar & hemresa


Här sitter jag och Emelie på sängkanten och tittar på nu våra full packade väskor. Vi har en härlig känsla samtidigt som det faktiskt nu känns lite tråkigt. Nog för att vi har haft hemlängtan till våra nära och kära, och att maten här smakar skit och man vill hem till den svenska husmanskosten. Men den här resan har verkligen blivit ett minne för livet. Jag och Emelie sitter här och pratar om alla underbara människor vi har träffat. Vi har verkligen fått många nya vänner runt om i världen som har gjort denna resa så pass bra som den faktiskt har varit. Jag tror inte att denna resa skulle vara detsamma om vi inte hade träffat dessa människor. Praktiken har självklart varit toppen också. Vi kanske inte har lärt oss något nytt men hela upplevelsen har varit en lärorik tid. Att försöka prata med människor som inte förstår oss, att försöka få fram det man vill när barnen sprang runt som gala vilddjur, så som sagt hela resan har varit en lärdom mer. Igår var det sista kvällen här och den tog jag och Emelie vara på, vi gick ut för att träffa några nya människor från Götebrog vi träffade här om dagen, vi satte oss och pratade hela kvällen. Nu när jag sitter och skriver allt detta får man en konstig känsla, man blir faktiskt lite ledsen. Vi har träffat människor från Tyskland, Holland, England, Litauen (såklart) och Sverige, och dessa människor har verkligen förgyllt resan med mycket skratt och glada stunder. Så det känns lite ledsamt att behöva åka ifrån allt nytt man har varit med om, dock ska det bli himla skönt att komma hem till Sverige och sin egen säng. / Sara & Emelie
Nån, Emelie, jag, volontären Philipp från Tyskland
Jag, Glenn från Holland & Emelie
Hollands skönaste människor
Denna resa har verkligen förstärkt våran vänskap
Emelie & Litauras
Jag & lillkillen
Philipp & Nico  från Tyskland

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar