söndag 6 mars 2011

Hemlängtan & barn TV

Idag har vi alla smått hemlängtan, klumpen sitter i halsen och man är nästan på väg att börja gråta. Alla vi fem känner likadant. Vi kom fram till att det var för att hela våran lägenhet håller på att rasa ihop sakta men säkert, på vår lediga tid finns det absolut ingenting att göra förutom att handla och äta. Linnea sa några visa ord "det roligaste vi har är att äta", så sant som det är sagt. Idag har vi gått upp, ätit frukost, setat vid datan, ätit, pluggat, sovit, handlat, ska snart äta igen. Hurra! Det är tillomed så illa nu att vi sitter och kollar på Litauisk barn TV, spännande. Ska bli skönt att praktik i morgon iallafall, för då händer det något. Kan säga att jag saknar min Svenska vardag, saknar mina vänner, saknar dansen, jag saknar min mammii och pappii. O ja jag saknar tillomed skolan just nu. Här kommer vår "lilla" lista på vår underbara lägenhet och omgivning.
Altandörren trasig asså man kan ta altandörren och gå iväg
Spisen är skit skum varm, kall, varm, kall
Varmvattnet är åt skogen
duschdraperiet rasade igår men är lagat av oss
När vå tvättmaskin ska tömma vattnet kommer det upp i handfatet och luktar avlopp och är helt svart
Vi har 3 litauiska kanaler och resten porr
Det blåser in genom fönstrena
Silverfiskar i badkaret
En granne som springer runt och låter DYGNET runt och har fest
De håller på utomhus på nätterna, låter som jordbävning
sopptunnan trasig
Handtaget till ytterdörren trasigt

Hoppas ni har det bra där hemma..... / SaraEhrlund

5 kommentarer:

  1. det är tur att ni har varandra iaf tjejer, ni får tänka så. Jag jobbade i Avesta i somras, två veckor med arbete från 7:00 på morgonen till 19:00 på kvällen, jag satt i en barackliknande liten byggnad hundra timmar om dagen och min hemlängtan tog död på mig, låg och kved på golvet av ångest i princip, ringde hem och grät hela tiden den första veckan men tar man sig igenom det blir man så himla stark och när jag väl lärde känns människor som fanns runt omkring blev det en upplevelse som jag aldrig kommer att glömma. Ni kommer säkerligen inte glömma er resa, ni har varandra tjejer gör något fint av era dagar nu. Gör någonting festligt, hemmamys kanske. Sara, du kan ju alltid uppträda. Kör vårt nummer ifrån småstjärnorna, det kommer glädja de andra tjejerna. Kram!

    SvaraRadera
  2. Gullig du är Jonna. Ja idag har vi lite film mys iallafall :)

    SvaraRadera
  3. Mathias Karlsson6 mars 2011 kl. 11:36

    JAg väntar här hemma på dig sara:) hoppas resterande veckor ger något och att ni tar hand om varandra! :)

    / Mathias

    SvaraRadera
  4. Ursäkta men jag kunde inte låta bli att skratta när jag läser er blogg... Sara; du skriver så bra. Ser hela elendet framför mig! Själv har jag tittat på tv,skidor och skidor. Varit hos grannen och ätit middag,mums!!! Sköt om er tjejer,kram från mamma Ehrlund

    SvaraRadera
  5. Det låter som ni har det kul tjejer! Det är bra! Hoppas det ordnar sig på sjukhuset också. Tänker på er och hoppas ni klarara alla mödor.
    Inger N

    SvaraRadera