tisdag 15 mars 2011

På egen hand

Idag fick jag klara mig helt själv på avdelningen för Emelie ligger här hemma och är sjuk. Men inga problem tänkte jag det är bara att följa sin magkänsla och ösa. När jag kom dit på morgonen hade de en morgon samling (även för de riktigt minsta som var vakna). Det var hon kvinnan med den där jäkla tvärflöjten igen, vet inte om jag står ut att höra den en gång till! Uch! Det konstiga var att barnen på denna avdelning skulle klara av nästa samma saker som barnen på den översta våningen.. hmm. Alla kollade på henne som frågetecken när hon sträckte fram en bytta som de skulle slå på lika många gånger som hon hade gjort det, fattade barnen inge suckade hon och prövade med nästa. Då kom tanken "men lilla du barnen är 0-1 år vad tror du?". Fick mig en liten utskällning också när jag satt med ett barn och vi skulle gunga i sidled, och barnet var kanske ca 3 månader så jag ville ju inte gunga hur mycket som helst, vill ju inte att barnet ska bli yr! Men nej där hade jag fel magkänsla tydligen, här skulle det gungas ordentligt och rätt fort skulle det gå. Stela jag satt där på golvet och gungade sida till sida fortare och fortare, aj min rumpa! Sedan var det dags för samma gröt som igår, och sedan ut med barnen i barnvagnar. jag skulel klä på en liten pojke men personalen tyckte väl att jag var för långsam och snäll, när barnet rörde sig lite fick han en hård pet i magen av fröken och blev tyst. Jag satte på halsduken innanför, men fel igen, den skulle sitta utanpå så barnen såg ut som instoppade koldolmar. Väl ute med två andra personal som försvann rätt fort stod jag där, och jag stod, och jag frös. Efter ca 30 min får jag gå in, går in där personalen sitter och äter och fikar, hm finns ingen stol okej jag ställer väl mig i hörnet då. Fick sedan iallafall mata en liten knatte på 3 veckor, så jäkla mysigt. Satt där men den extremt lilla lilla pojken i famnen och han hade en nappflaksa i munnen kollade på mig med hans glittrade ögon och jag bara smälter. En helt okej dag även fast jag fick klara mig :) Hann även upp på den andra våningen och säga hej till de andra barnen vi var hos förra veckan, det var jäkligt kul när man möttes av en mega stor kram av favvo tjejej :) / Sara

2 kommentarer:

  1. Blandade känslor idag alltså!?
    Jobbigt att kastas fram o tillbaks sådär! :S
    <3

    SvaraRadera
  2. Krya på dig Emelie! Lite trist att vara sjuk och inte hemma :(. Hoppas de andra är friska och pigga! Hälsn. Kicki

    SvaraRadera